tisdag 13 mars 2012

Dynor till Sommaren!!!

Trött på att dynorna på sommarmöblerna går sönder, så i ett försök att skapa något eget och något hållbart fick jag för mig att sy nya överdrag av jeanslappar. Första dynan är nästan klar men jag visar inte upp resultatet förrän alla fem är färdiga och om jag blir nöjd med dem vill säga...
Problemet just nu är att de gamla jeans som jag sparat för att använda till lappar tog slut efter första dynan... det får nog bli ett besök på retro, röda korset etc och försöka hitta fler jeans att slita i bitar...

Ett kul "jobb" måste jag säga fast ganska jobbigt och det blir väldigt dammigt när man sliter sönder jeans.. och trådarna som lossnar har en tendens att sprida sig i hela huset även att jag sitter stilla vid symaskinen...

Testade förresten att sitta på golvet och sy med symaskinen på golvet, det var jobbigt vill jag lova... men jag fann inget annat sätt för att lägga den stora dynan på skrivbordet var en omöjlighet.. så det fick bli golvet, och det funkar kortare stunder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar